27 Şubat 2013 Çarşamba

Makyaj Dünyasına Giriş // Makeup Starter Kit



Herkese merhaba! Bugün makyaja ilgisi olan ancak malzemesi olmayan ve nasıl giriş yapamayacağını bilenlerin işine yarayacağını düşündüğüm bir yazıyla karşınızdayım. Ben makyaj dünyasına hop diye dalanlardanım. 16 yaşındayken L'oreal'den ilk göz kalemimi, 18 yaşında da MAC Select Moisture Cover göz altı kapatıcımı almıştım, alış o alış. Bir sonraki alışverişim 20 yaşıma bastığım gün MAC ve Clinique'e giderek epey yüksek tutarla çıktığım alışverişimdi. O gün bir sürü pahalı şey alarak iyi bir başlangıç yaptığımı düşünsem de şimdi görüyorum ki hiç de sağlıklı bir giriş olmamış, esas almam gerekenleri almamışım. İşte bu yüzden bu yazı sizlere rehberlik etsin istedim.

Hi, again! Today's post will be a guide to those, who are falling in to makeup but still don't have a proper kit. When I first got my L'oreal eye pencil, I was around 16 and my first concealer; MAC Select Moisture Cover was bought, when I was 18. Then the things happened. I found myself getting out ot Clinique and MAC with a very high bill! That's when I thought 'Yes, I finally have some makeup!', but now I can see I completely did a shopping, filled with useless stuff. This is why I want to give you some ideas about what you really need for the first step!




Şirin ve kolay temizlenebilen bir makyaj çantası. Pahalı bir şey olmasına gerek yok, Watson's ve Gratis'lerdeki plastik çantalar epey iş görüyor. Fırça ise en önemli araç. İlk olarak fondoten ve kapatıcı uygulayabileceğiniz güzel ve kullanışlı bir fırça gerek. Benim önerim bu anlamda Real Techniques Expert Face Brush. Allık ve pudra için ise yine Real Techniques, Blush Brush. Farı biçimli dağıtmak ve gölgelendirmek için ise MAC 217 ve eyeliner ve ya kaş doldurma için kullanılan bir açılı fırça. Ben sizin için Sephora Angled Brush'ı seçtim.

A cute and washable makeup bag would be a good way to start and brushes are the most important. I would suggest Real Techniques Expert Face Brush for foundation and concealer, Real Techniques Blush Brush for powder and blush, MAC 217 to apply and blend the eyeshadows and a Sephora angled brush for eyeliner and brows.




Cilde zarar vermeyen, nefes almasını sağlayan ve zararsız içerikli bir fondoten en önemlisi. Doğal duruşlu ve meyve özlü Bourjois Healthy Mix'i seçtim sizin ve kendim için. Allık için ise bir şeftali, bir de pembe tonlu almakta fayda var. Şeftali için The Balm Frat Boy, pembe için ise The Balm Down Boy'u seçtim. Özellikle cildi karmaya ve ya yağlıya dönük olanların bir de pudra edinmesi gerekiyor. Benim önerim Rimmel London Stay Matte pudra.

Pick a foundation that let's your skin breathe and doesn't look like a mask. My favorite is Bourjois Healthy Mix foundation. Blush is the most fun. I'd recommend picking a peachy and also a pinky shade. The Balm Frat Boy for the peach, The Balm Down Boy for the pink. Powder is a must, if you have slightly oily or combination skin. An affordable, incredible option would be Rimmel London Stay Matte Powder.




Gelelim gözlere. Öncelikle çok iyi bir makyaj bazından kaçış yok. Hem makyajınız kalıcı olacak, hem de renkler kendini daha iyi belli edecek. Favorim; Urban Decay Primer Potion. Kalemlerden ise Rimmel London Black, Avon Super Shock ve MAC Teddy'i seçtim. Hepsi akmayan ve kolay sürülen kalemler. Kapatıcılardan ise Bourjois Healthy Mix, daha yoğun ve aydınlatıcı isteyenlere ise Maybelline Dream Lumi Touch tavsiye ediyorum ve Maybelline 24 Hour Color Tattoo krem far/bazları herkese tavsiye ediyorum. Başlangıçta kremlerle uğraşmak daha kolay olabilir.

Eyes. Start with a base. My favorite is Urban Decay Primer Potion. It'll make your eye makeup stay on all day and the colors will show better. Eye pencils; Rimmel London, Avon Super Shock and MAC Teddy. All of them are very easy to wear and long lasting. Bourjois Healthy Mix for lighter, Maybelline Dream Lumi Touch Concealer for heavier and brighter concealing. You should also try to get one of those Maybelline 24 Hour Color Tattoo cream shadows/bases. Working with the cream is always easier.




Makyaja başlar başlamaz MAC'ten palet yapmaya hiç gerek yok. Sizin için uygun fiyatlı ve kaliteli bir palet olan Sleek I-Divine'ı seçtim. Kendisini buradan 9 Euro'ya sipariş verebilirsiniz. Gün boyu kalacağından emin olduğum jel eyeliner MAC Fluidline ve Avon açılı fırçayla çok rahat sürülebilir. Kıvırıcıyı da yine MAC'ten seçtim. Maskara ise favorim olan Bourjois Volumizer.

You don't have to build a MAC Palette immediately. Go for a cheaper one. Sleek has the most amazing colors with good pigmentation. A waterproof eyeliner would be perfect. I picked MAC Fluidline with an Avon angled brush. Mascara is Bourjois Volumizer and lash curler is by MAC.




Son adım; dudaklar. L'oreal Rouge Caresse ve Caresse Lip Stain ve kaliteli, kalıcı bir rujla başlayabilirsiniz. En önemlisi yavaş yavaş biriktirin ve ihtiyacınız olmayan şeyi sırf paketi çekici diye almayın. Makyaj yaparken de sabırlı olun. Hiç birimiz ilk denememizde düzgün çekemedik eyelinerlarımızı, ya da ruju taşırmadan süremedik. Makyaj sabır işidir diyorum ve hepinizi sevgiyle kucaklıyorum!

Finish off with the lips. L'oreal Rouge Caresse and Lip Stains would be great to start with. Also, don't skip getting a higher quality lipstick. Don't forget! Makeup is all about patience. Love you all, xx.


Instagram: gorkemkarman
Twitter: urfacemycanvas8
Gmail: yourfaceismycanvas8@gmail.com


Yarın / Tomorrow

- Bu Hafta En Sevilenler #2 / This Week's Most Loved #2



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder