6 Şubat 2013 Çarşamba

Güvenli Online Alışveriş / Safe Online Shopping!



Herkese merhaba! Bugünün yazısı aslında bana gelen çoğu sorunun cevabı olacak. Hepimizin bayıldığı Real Techniques fırçalar, gümrük, ülkemizdeki kozmetik yasağı ve bu konuyla ilgili her şey. Bu konu ile ilgili sormak istediğiniz başka sorular varsa yorum olarak bırakabilirsiniz, seve seve yardımcı olurum. Gelen bir çok mailde yurtdışından alışveriş yapmak istediğini ama gümrükte takılmasından ve ya kredi kartı numarası vermekten korktuğunu söyleyen bir çok insanla tanıştım, konuştum. Ben de başta tereddütlüydüm ama güvenilir bir siteden, güvenilir yollardan yapılan alışverişte yasak olan kozmetikleri bile sınırdan geçirebildim. :)

Hello everyone! Today's post is actually the answer of most of my followers' questions. How to shop safely online! Cosmetics delivery is a huge problem and actually a ban in Turkey, so I thought I would do a post how to order beauty goodies online and get them delivered safely. Let's jump in to it!


1) Öncelikle kredi kartıyla ödeme yapmaktan çekinen okuyucularıma hak veriyorum. Ben de özellikle babamın izin vermemesi sebebiyle kredi kartıyla sipariş veremeyenlerdenim, ancak yurtdışından getirtme olayına girince kapıda ödeme gibi bir imkanımız olmuyor ne yazık ki. Ben ne mi yapıyorum? Yüksek limitli kredi kartımı vermek yerine, bankamdan istediğim sanal kartımla alışveriş yapıyorum. Sanal kart, adı üstünde; sanal. Elle tutulan, gözle görülen bir kart yok ortada, ancak talep üstüne aynı bir kredi kartı gibi online bir kart açtırıp limiti siz belirliyorsunuz. İstediğinizde içinde hiç para bırakmayıp, isteyince keyfinize uyan miktar kadar para yüklüyorsunuz. Ben sipariş vereceğim tutar ve kargo masrafının toplamını TL'ye çevirerek kartıma yüklüyorum ve alışverişimi bu kartla yapıyorum.

1) If you're afraid to share your credit card number on online platforms, you can ask your bank to create you an online card, which is actually an online card account, where you can decide about your limit. If you want to order something, that costs around 30£, you can transfer 30£ to your online card and order your goodies online.


2) Siparişini vereceğiniz ürünle ilgili detaylı ön araştırma yapmalısınız. Özellikle kozmetik siparişi verecekseniz. Çoğu site, yanlış renk almışım, geri göndereyim, değiştirelim olayını kabul etmiyor. Dolayısıyla bir ürünü sipariş etmeden önce bloglardan ve google'dan iyice araştırmanızı tavsiye ederim.

2) A good, detailed research about the product that you want to order. No company accepts the saying 'I ordered the wrong color, can you change it?' I recommend you searching and looking for different swatches, especially if this is a make up order.


3) Güvenli bir siteden alışveriş yapın. Secure, yanı güvenli ödeme sistemi olmayan bir siteden kesinlikle sipariş vermeyin. Benim favorim, gözüm kapalı alışveriş yaptığım, sevgili İnci sayesinde keşfettiğim İrlanda sitesi; cloud10beauty. Daha önceki alışverişimde bu siteden aldığım Real Techniques fırçalarla ilgili yazımı buradan ve buradan okuyabilirsiniz. Cloud10beauty müşterileriyle oldukça ilgilenen ve sorulara cevap veren bir site. Bu anlamda da içimi çok rahat ettiriyorlar.

3) Order online on a safe website. I personally trust, my eyes closed; cloud10beauty, which is an Irish beauty site. I ordered my Real Techniques brushes on here before. You can read about my previous order details on here and here. Cloud10beauty is a really safe company and they answer each question and they help you with anything about your order. Thanks, once again! The rest of this post is for my Turkish followers, as I'll be talking about the cosmetics ban in our country!


4) Siparişinizde 75Euro'yu geçmeyin. 75'ten sonrası ve büyük paketlerin gümrüğe takılma olasılığı çok daha yüksek. Fırça siparişlerinde zaten bu sınırı geçmezsek problem çıkmıyor, ancak benim gibi dayanamayıp, riski göze alarak pakete kozmetik de eklemek isterseniz, işler değişiyor. Hiç bir kozmetik, krem, parfüm gümrük sınırlarımız içinden geçemiyor, ancak ben son siparişimdeki fırça setlerimin yanına bir de Sleek far paleti attım. Kendisinin yazısı ve ilk izlenimlerim de yarın blogda olacak bu arada. Sınırı aşmadan, korkmadan fırçalarınızın yanına kozmetik de ekleyebilirsiniz, ama nasıl?


5) Sipariş sepetinizi doldurduktan ve onay verdikten sonra, site yetkililerine hemen bir mail atıyorsunuz ve bu mailde paketinizin üstüne 'Artistic Brushes' yazılmasını ve fırçalar haricindeki hiç bir şeyin kutunun üstüne yazılmamasını rica ediyorsunuz. Bu şekilde içinde sırf fırça var diye düşünülerek ürünleriniz gümrükten kolayca geçiyor. Tabii ki çok da abartmamak gerek. İki fırça setinin yanına eklenen ufak bir allık ve ya 9Euroluk bir Sleek far paletinin bir zararı yok, ufak masum kaçamaklar bunlar. Dediğim gibi, güvenilir bir siteden, sanal kartla, 75 Euro'yu geçmeden verilen ve paketin üstünde içindeki kozmetik içerikten bahsedilmeden verilen her paket sorunsuz bir şekilde size ulaşacaktır.


6) Umarım bu yazı sizlere biraz da olsa yardımcı olmuştur. Belki hepimizin bildiği şeyler ama bana o kadar çok mail geliyor ki bu konuyla ilgili, ufak bir yazıyla kafalardaki soru işaretlerini silmek istedim. Herkes Real Techniques ve Sigma fırçalardan ister, sipariş vermekten korkmayın. Adım adım uygularsanız sorun çıkmasına imkan yok. :) Yine de yok bu online alışveriş bana göre değil derseniz, sizleri Real Techniques Expert Face Brush çekilişime buradan alayım. Herkese sevgiler, sıkı giyinin, önünüzü kapatın, çünkü ben yapmadım ve yatak döşek yatıyorum! Herkese güzel günler!


Bu arada bu yazıyla yola çıkıp sipariş vermeye cesaret edenler, kafasına soru takılanlar, her türlü eleştiri yapmak isteyenler, bana yourfaceismycanvas8@gmail.com adresinden ulaşabilirler. Öpücükler!


Instagram: gorkemkarman
yourfaceismycanvas8@gmail.com


Yarın / Tomorrow

- Sleek Oh So Special Palette Review, First Impressions / İlk İzlenimler!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder