8 Kasım 2012 Perşembe

5 Dakika / 5 Minutes! (FOTD)



Bugünü evde Doğa'yla geçiriceğim için (OLEY!) hafif ve çabuk bir şeyler yapmak istedim. Aynı zamanda çok yorgun ve kızarık gözlerim olduğu için aydınlık bir görüntü elde etmeyi amaçladım.

Since I'm going to spend my day with my little cute Doğa at home, I wanted something very quick but also natural. I also wanted to get rid of my bloodshot eyes and make my eyes pop with a brighter look.




Yüzümü yıkayıp temizledikten sonra cildimi Biotherm Aqua Source Rich Cream For Dry Skin ile, göz altlarımı ise MAC Mineralize Charged Water Eye Cream ile (Krem hakkındaki detaylı yazı BURADA ) nemlendirdim ve 5 dakika bekledikten sonra çenem ve burnumun etrafındaki kızarıklıkları Bourjois Healthy Mix (52) kapatıcımla hafifçe kapattım.

After washing my face, I moisturized it with my Biotherm Aqua Source Rich Cream For Dry Skin and moisturized my under eye area with MAC Mineralize Charged Water Eye Cream (Click HERE for the detailed review of this cream). Waited for about 5 minutes and concealed my redness around my chin and my nose with my Bourjois Healthy Mix Concealer (52).




Göz kapaklarımı ve kirpik diplerimi Urban Decay Primer Potion'la makyaja hazırladım. Geniş bir far fırçasıyla MAC Brule'yi tüm göz kapağıma ve kaş altıma yaydım. Daha sonra Omega farı MAC 217 fırçama alarak göz kapağımın katlanma yerine hafifçe yaydım. Sıcak bir kahve olan MAC Handwritten'ı ise açılı bir fırçaya alarak alt ve üst kirpik diplerime eyeliner olarak sürdüm.

Primed my eyes with Urban Decay Primer Potion. Put MAC Brule all over the lid with a large fluffy brush. Got some Omega eyeshadow on the tip of a MAC 217 brush and applied it on to my socket lines. Used MAC Handwritten with an angled brush on my top and bottom lashline as eyeliner.




Yine Omega ve temiz bir açılı fırçayla kaşlarımdakş boşlukları doldurdum. Gözümün içine aydınlık bir görüntü için MAC Chromagraphic Pencil NC15-NW20 yi çektim. Kirpiklerimi kıvırdım ve Bourjois Volumizer ve Clinique Bottom Lash Mascara'yı uyguladım. 

Omega and another angled brush for my brows. For a brighter effect, I lined my waterline with MAC Chromagraphic Pencil NC15-NW20. Curled my lashes and used my Bourjois Volumizer and Clinique Bottom Lash Mascara.




Göz altlarımı MAC Studio Finish Concealer (NW20) ve Real Techniques Deluxe Crease fırçam ile kapattım. Allık olarak MAC Fleur Power'ı MAC 116 fırçamla uyguladım. (Fleur Power allık detaylı yazısı için BURAYA tıklayın.) Dudaklarda da doğal bir ton olan Patisserie'yi tercih ettim. 

Concealed under my eyes with MAC Studio Finish Concealer and my Real Techniques Deluxe Crease Brush. For the blusher; MAC Fleur Power (Detailed review is HERE ) with my MAC 116 brush. For the lips, something natural; MAC Patisserie.






Siz bugün neler kullandınız?

What makeup did you use today?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder