12 Haziran 2014 Perşembe

Makyaj Detoksu?



Günaydın! Aslında bugün için hazırladığım bir inceleme yazım vardı ancak dün gece makyaj koleksiyonuma şöyle bir baktım ve ne kadar küçülttüğümü gördüğümde bu yazıyı yazmaya karar verdim.

Yanlış bir başlık oldu aslında. Makyaj detoksu değil, koleksiyon detoksu. Detoks; toksin atma, arınma demek değil miydi? Ben de aldığım, aldığım, sürekli aldığım ama artık kullanmadığım ve hakkını veremediğimi farkettiğim ürünlerimi listeledim ve önce çekmecemden, sonra da hayatımdan çıkarttım. 

Bu demek değildir ki elimden çıkarttığım ürünler sevmediğim şeylerdi, aksine; çok beğenerek kullandıklarımı bile görmek istemedi gözüm, çünkü sıkıldım. Tüketmenin sonu, stoklamanın sonu yok, bunu farkettim. Farkettim demek de yanlış aslında, her videoda, her fırsatta belirtiyorum; stoklamayı, biriktirmeyi hiç ama hiç sevmiyorum. 

Koleksiyonumda küçülmeye gitme kararını alalı epey oldu aslında. Öncelikle alışveriş poşetlerimi daraltarak başladım. Battal boy Sephora poşetlerinden, 'poşete gerek yok, zaten iki parça, çantaya atıveririm'e geçiş yaptım. Sonrasında 'bitirmeden almam' moduna girdim. Dün gece makyaj masamın başında, elimde poşetle temizlik yaptım ve 2 ruj, 2 kapatıcı, 1 bronzer, 1 lip balm, 1 fondoten (neredeyse bitmiş), 1 kaş maskarası, 1 de nemlendirici bitirdiğimi farkettim. 

Sadece bitenleri yerine koymaya başladım. NARS Laguna bronzerımın yerine mat bir şeyler istediğime karar verdim ve dün akşam Palladium Sephora'dan Chanel Les Beiges'in 40 numarasını aldım. Biten şeffaf kaş maskaramı da (MAC) yerine koydum ve evime döndüm.

Şimdilerde az ama öz koleksiyonumla çok mutluyum. Seçenek az olunca karar vermek de kolay oluyor. Benim gibi bir allık delisinin an itibariyle 4 allığı (o bile çok) var desem? 

Çok kısa bir süre sonra makyaj koleksiyonumun güncellenmiş halini videoya almayı düşünüyorum. Zaten videoda detayları paylaşacağım. Bu yazının amacı ise oralarda bir yerlerde bitirmeden fondoten stoklayan, toplamda 2 gözümüz olduğunu unutup asla kullanıp bitiremeyeceğini bildiği halde 180 tane far satın alan, benim gibi çizgi gibi dudakları olup da 40 tane ruj biriktiren birileri varsa makyaj detoksuna davet etmek. 

Ne dersiniz? GERÇEKTEN kullandığınız kaç pudra, kaç fondoten ve kaç rujunuz var? Çekmecedekilerin hepsi gerekli mi? Son kullanma tarihleri geçti mi? Gerçekten 5 farklı nude ruja ihtiyacımız var mı?

Çekmecelerinizin halini özetleyen yorumlarınızı bekliyorum. 'Az olsun, öz olsun.' çünkü bu işin sonu yok, çünkü kaşık kadar surata 10 farklı fondoten kullanmak anlamsız, aç gözlülük. Yenilenmek, tazelenmek gerek. Mutlu haftasonları! :)


Twitter: urfacemycanvas8





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder